2011. október 26.

Állásszerzési eszközök: a marketing

Nemrégiben olvastam egy cikket, aminek a címe: "A marketing, mint állásszerzési eszköz". Rengeteg olyan tanácsot ad, amiben látok némi fantáziát. Többek között egyet értek azzal, hogy az önéletrajz csak egy reklám, amely önmagában nem ad el, hanem csak egy csatorna, amin keresztül közvetítheted az ígéretedet a munkáltató fele. Érdekes megközelítés, de véleményem szerint nagyon is valós tény. Egyetlen munkaadó sem az önéletrajzok alapján dönti el, hogy kit alkalmaz. Persze nem azt mondom, hogy a CV-nek nem kell alaposnak és jónak lennie, de nem feltétlenül kell kitűnnie a többi közül, csakis annyira, hogy észrevegyék.
A marketing alatt ebben az esetben főként az ígéretet értjük. Az az ígéret, amely megoldást kínál a munkáltatónak, ha alkalmaz téged. Tehát ennek alapján mielőtt egy állásra jelentkeznél elengedhetetlen a kutatói munka. Mérlegelned kell, hogy te milyen munkakörbe illeszkedsz be könnyedén és milyen ígéreteket tudsz könnyedén teljesíteni. Ebből már meg is ismerheted a te saját márkajellemzőidet. A mérlegelést segíti a Márkajellemzőid, amik segítenek eladni magadat című teszt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése