2011. október 11.

Hogyan adhatod el magad?

Rengeteg cikket és tanulmányt olvastam arról, hogy milyen a jó önéletrajz és hogyan kell viselkedni egy interjún. A legutóbbi tanulmány amit olvastam azt állítja, hogy nem kell az önéletrajznak olyan különlegesnek lennie, hanem egyszerűen csak jónak kell lennie, azért hogy elhívjanak interjúra. Ezután már csak a benyomások alapján döntenek. Tehát a hangsúly az interjúra tevődik, ezért fontos a megnyerő jellem és a jó személyiség. De valójában mi is ez?
Meggyőződésem szerint a megnyerő jellemhez minden egyes állás esetében más más járul. Mivel minden ember gondolkodás módja más, így mást is ért a megnyerő jellem alatt.  Ezért van az, hogy szerinted megnyerő jellemmel rendelkezel és mégis azzal az okkal utasítanak el, hogy nem vagy túl megnyerő. Ennek elkerülése érdekében csak annyit tudok ajánlani, hogy mielőtt jelentkeznél egy állásra nézz utána a cégnek, hogy milyen értékeket vall és lehetőség esetén annak, hogy ki fog interjúztatni és ő milyen értékeket vall.    

Ha valakit bővebben érdekel a téma tudok ajánlani néhány egész jó tanulmányt.

2 megjegyzés:

  1. Szia. Először is további sok erőt és kitartást kívánok Neked! Másodszor: milyen szakot végeztél az egyetemen? Hogyhogy nem azon a területen próbálsz állást találni?

    VálaszTörlés
  2. Szia. Kommunikáció és PR szakon végeztem és próbáltam én munkát találni a szakmában is 3 teljes hónapon át, de vagy tapasztalatot kérnek, vagy legalább 2idegen nyelv anyanyelvi szintű ismeretét, vagy pedig mindkettőt. Szóval nem könnyű. Ezt az álmomat már feladtam :(

    VálaszTörlés